Benjamin Verdonck belga művész és az antwerpeni Toneelhuis társulat mutatkozik be a hét közepén a budapesti Merlin Színházban, ahol a szerdai előadás előtt A színház energiája címmel a holland, a belga és a magyar színházi struktúráról tartanak beszélgetést.
A magyar közönség egy szavak nélküli különös tárgyszínház részese lehet ócska lomok és kósza drótok tengerében. A darab címe több szó egybeírásával alakult ki: Wewilllivestorm.A Merlin Színház összegzése szerint az antwerpeni születésű, harmincas évei közepén járó Benjamin Verdonck a belga Toneelhuis meghatározó alakjaként a közösségi helyek és a művészet funkcióját kutatja. A hagyományos nézőtéren kívül zajló akciói keretében lakott már két hétig egy fa tetején, leszólítva a járókelőket, élt 32 méter magasságban egy madárfészekben Brüsszelben, sőt megosztotta 3 napját egy malaccal, az amerikai-iraki konfliktusról diskurálva.
A Wewilllivestorm című "mozgásalapú tárgyszínházi" előadással Benjamin Verdonck új dimenziókat kíván nyitni a művészi pozíció újraértelmezéséhez. A produkciót, amelyet szerdán és csütörtökön láthat a Merlinben a közönség, készítette és előadja: Benjamin Verdonck, Herman Verdonck, Tomas Desmet és Valentine Kempynck.
A színház energiája című kerekasztal-beszélgetésen, amelyet a március 5-i előadás előtt tartanak, a holland, belga és magyar színházi struktúráról lesz szó a Magyar Színházi Társaság és a Merlin szervezésében, a belga színház művészeinek közreműködésével.
Ki támogat kit és miért? Miből és mennyiből lehet gazdálkodni? A rugalmasság, a fenntarthatóság vagy a népszerűség a fontos? Nyílt vagy rejtett lobbizásra van szükség? Hol húzódik a határ az intézményesült és pályakezdő művészek között? - e kérdésekre keresik majd a választ a résztvevők.