A tavalyi sikerek után idén ismét lesz DEMO tábor. A szervezés célja többek között, hogy a gyerekek érzékennyé váljanak a dizájn értékeire, miközben egy egészséges szemléletet sajátítanak el. A tábor másik idei célkitűzése, hogy a X. Európa Jövője Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Találkozón (Csipero) Kecskeméten, kreatív lampionokkal jelenjenek meg, ami a fesztivál installációját egészíteni ki és határozná meg.
Ebben a www.lampion.hu - stábja (ex-MOMEsok) nyújt majd segítséget a gyerekeknek. A lampionokat helyi cégek, vagy magánszemélyek fogadhatják majd örökbe.A mai dizájnprogramok többnyire a dizájn népszerűsítését és a fiatal pályakezdők támogatását vállalják fel. Az általános iskolákra azonban egyelőre nem fókuszálnak.
A többéves táboroztatási tapasztalattal rendelkező GYEP alapítvány a MOME hallgatóival együttműködve létrehozta a dizájn és egészség prevenció új modelljét a 9-14 éves gyerekek számára.
A DEMO szimbolikus értelemmel bír. Közhasználatban a „demo“ egy bevezető, azaz „kedvcsináló”a programokhoz, filmekhez. A DEMO egyhetes táborok és évközi programok alkalmával szeretné elérni, hogy a gyerekek érzékennyé váljanak a dizájn értékeire, miközben egy egészséges szemléletet sajátítanak el.
Az egyhetes program fejlett eszközparkot és kommunikációs technológiát vesz igénybe. A játékokhoz és kerettörténethez a kreatív hátteret a MOME öt szakáról verbuválódott, káros szenvedélyektől mentes hallgatói biztosítják.
A táborok meghívják a dizájnvilág egy-egy jeles képviselőjét, aki egyes workshopok, játékok alkalmával épül be a programba.
A DEMO kreatív játékokon keresztül, közvetett módon fektet hangsúlyt a környezettudatos életre. A száraz előadások és unalmas kézműves foglalkozások helyett a táborozókat izgalmas csapatversenyek, kreatív feladatok, meghökkentő technika, sok mosoly és mozgás várja. A program jellemet erősít, új közösséget teremt, tehetséget gondoz és környezettudatos egészséges életmódra nevel.
A tábor folyamatos programot biztosít, közben megadja a lehetőséget a délutáni szabadidőre. Ilyenkor Workshopok közül választhatnak a gyerekek az érdeklődési körüknek megfelelően, de nem kötelező jelleggel. A workshopok eredménye lehet a tábor végére egy, a helyszínére tervezett dizájnbútor létrehozása vagy akár egy látványos divatbemutató.
A Gyermekek Egészségnevelő Prevenciós Alapítványa (GYEP) 2001. 04. 04-től közhasznú alapítvány besorolás alapján működik.
Az első DEMO táborba az ország minden részéről érkeztek gyerekek. A MOME hat tagú válogatott táboroztató csapata egy héten keresztül biztosított programokat a 28 gyerkőcnek. A worksopok közös témája a „pötty” volt, amire a gyerekek csapatokban ötleteltek, majd laptopok, kamerák, fényképezők és a táboroztatók segítségével meg is valósították elképzeléseiket.
A DEMO tábor I. kiállítására, megnyitójára (építészet, animáció, divat, forma, szilikát), a Design7 programsorozat hivatalos eseményeként a nívódíjas L19 Design Hotel impozáns tereiben kapott lehetőséget.
Az első DEMO kiállításon az érdeklődők a tábor életképeivel, valamint a workshopokon létrejött munkákkal találkozhattak. A kiállítás megnyitóján a DEMO kreatív gyerekcsapata divatbemutatóval és animációs filmekkel mutatkozott be nagy sikerrel. Ezt követően egy héten keresztül volt látható a DEMO tárlata.
Az év másik nagy eseménye a GYEP-DEMO közös karácsonyi ünnepésége volt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem auditóriumában. A rendezvény komplex egy napos programot biztosított a mintegy 140 főre dúzzadt közönség számára. A rendezvényre neves közéleti személyiségek is ellátogattak.
A DEMO csapat fontosnak tartja, hogy a táborok folyamán hatékonyan tudjon foglalkozni a gyerekekkel, ezért a táborok létszámát 40 főre maximalizálták, így megmaradhat a családias, személyes jellege.