Megszavazta az Amerikai Filmakadémia vezető testülete, hogy a február 22-i Oscar-gála közvetítése alatt filmreklámok kerülhessenek be a műsorba.
A világszerte nagy nézettségű Los Angeles-i díjátadót sugárzó ABC tévétársaság forgalmazónként egy-egy, korábban még nem vetített reklámfilmet engedélyezhet olyan filmről, amely április végénél nem kerül hamarabb a mozikba - közölte az akadémia szóvivője.További korlátozás, hogy a reklámfilmben nem hangozhat el az akadémiai díj vagy az Oscar szó.
A voksolás egy, az ötvenes évek óta fennálló szigorú szabályt törölt el, amely a gála tévés közvetítésének kezdetétől tiltotta a műsorban a produkciók hirdetését. A tilalmat annak idején azért vezették be, mert nem akarták, hogy a nézők azt gondolják, a stúdiók megvásárolhatják valamilyen módon a tekintélyes díjat.
A szóvivő szerint a reklámok gazdagítják majd a mozis programot.