A bel- és külföldi turisták érdeklődését próbálja felkelteni Székelyföld iránt télen is az a sítérkép, amely a tájegység sípályáinak legfontosabb adatait jeleníti meg. Hatvanezer példányban nyomták ki, itthon és külföldön is terjesztik
A sítérkép része a Hargita megyei önkormányzat téli turisztikai kampányának, amelyet hétfőn indítottak el. Mint Borboly Csaba, az önkormányzat elnöke sajtótájékoztatón elmondta, a székelyföldi telet is értékesíteni kell, ezért kívánnak tájékoztató anyagokkal jelen lenni hazai és külföldi turisztikai irodákban, szálláshelyeken.„Ez az első sítérkép Romániában, amely több megyébe próbálja vonzani koncentráltan a turistákat” – mondta a most megjelent térképről az elnök. Az összehajtható térkép egyik oldalán térben ábrázolja Székelyföld hegyvidékét a településekkel, feltüntetve a téli sportolási lehetőségeket (sí, szánkó, korcsolya, kutyafogat, lovasszán és mások), a másik oldalon pedig tizenhárom ismertebb sípálya ábrája, adatai láthatók. Hatvanezer magyar, tizenötezer román nyelvű változat készült a térképből, és ez megtalálható lesz szálláshelyeken, turisztikai irodákban, itthon és külföldön.
A térkép elkészítésekor az egyszerűség, értelmezhetőség volt a fő szempont – mondta Fazakas Szabolcs, a kampány kivitelezője, aki szerint a székelyföldi téli turisztikai kínálatot népszerűsítő filmek fiatalos tartalommal készültek, ezt a korosztályt célozzák meg a leginkább. A térkép az interneten is elérhető a www.iranytu.ro/siterkep oldalon.
A téli turisztikai kampány során Bukarestben és Budapesten is nemzetközi turisztikai kiállításon népszerűsítették Székelyföldet, élénk érdeklődést tapasztalva – közölte Birtalan József megyemenedzser, aki szerint a székelyföldi turisztikai kínálat versenyképes a hazai kínálattal, árban előnyösebb, és most a minőségi fejlesztésre kell helyezni a hangsúlyt.
Előkészítették a tusnádfürdői sípályát
A sajtótájékoztatón jelen lévő Kalamár Andor, a Tusnádfürdői Turisztikai Egyesület elnöke arról számolt be, hogy az egyesület sikeresen pályázott a polgármesteri hivatallal együtt egy kétéves integrált marketingprogramra, amely a népszerűsítés mellett események szervezését is lehetővé teszi. Igyekeznek bevinni a köztudatba a tusnádfürdői sípályát, amelyet már előkészítettek a síidényre: megtisztították, biztosították a vízelvezetést, és december közepére szeretnék elindítani. A pályát webkamerán folyamatosan lehet követni