Palotai Csaba Párizsban élő gitáros pszichedelikus tájakra kalauzol két zenésztársával május 28-án a BMC-ben található Opus Jazz Clubban.
A magyar gitáros, Palotai Csaba és a brit dobos, Steve Argüelles eddig két albumot rögzítettek a BMC Records égisze alatt: a 2019-ben Rémi Sciuto szaxofonos közreműködésével készült Antiquity című korongot, majd a 2021-ben megjelent, Bartók Mikrokozmoszát szabadon kezelő, erősen groove-os, mégis teljesen akusztikus, Cabane Perchée című duólemezt. Ezúttal a sokoldalú gitárost és nagybőgőst, Simon Drappier-t hívták meg társnak zenei kalandjukba, aki játszott többek között a tekintélyes francia IRCAM-mel, a Cabaret Contemporain techno-együttessel, valamint tradicionális és barokk zenét játszó párizsi formációkban. A sivatagi blues-hangzással, elektromos gitárokkal, dobokkal, különféle samplerekkel és elektronikus modulokkal operáló trió arra törekszik, hogy meglepje egymást, és egy transz-szerű pulzálásban egyesüljön. A formáció egy japán női névből kölcsönözte elnevezését, mely annyit tesz, a ’homok gyermeke’.
Palotai Csaba egyébként egy korábbi interjúban úgy nyilatkozott, a sivatagi blues legfeljebb hatásként, nem pedig zenei célként fogalmazódott meg benne: „Nagyon-nagyon szeretem az afrikai gitárosokat, de soha nem törekedtem arra, hogy úgy játsszak, mint ők. Van ebben valami abból a párhuzamból, amit Bartók is felfedezett, amikor Észak-Afrikában járt zenét gyűjteni. Rádöbbent arra, hogy itt a pentatónia mentén egy közös, messzi kapcsolatról van szó. Ugyanazokat a pentatonokat játsszák az afrikai zenészek, mint ami a magyar népzenében is megvan, ráadásul ők úgy is játszanak a gitáron, mint egy népi hangszeren. Párizsban rengeteg afrikai zenésszel lehet találkozni, és élőben hallgatni őket olyan, mintha erdélyi zenészeket hallgatnál. Tehát az ember könnyen azonosulhat ezzel a világgal, de tudatosan én nem kerestem ezt a kapcsolatot”.